HONDA GX25
Vysoký výkon v kompaktnom balení. Tieto motory nájdu využitie napríklad v krovinorezoch, plotostrihoch, menších kultivátoroch, či vodných pumpách. Skvelá alternatíva k dvojtaktným motorom, pre tých, ktorým záleží na ekologickosti a jednoduchosti prevádzky.
Technická špecifikácia:
KATEGÓRIA : M4
TYP MOTORA : 4 taktný jednovalec
VENTILOVÝ ROZVOD : OHC
ZDVIHOVÝ OBJEM (cm3) : 25.0
MAX. VÝKON : 0.72kW/1.0k @ 7000 ot/min.
MAX. MOMENT : 1.0Nm @ 5000 ot/min.
CHLADENIE : vzduchom
MAZANIE : tlakové
ZAPAĽOVANIE : tranzistorové
ROZMERY D x Š x V (mm) : 192 x 221 x 230
HMOTNOSŤ (v kg bez náplní) : 2.78
TYP HRIADEĽA : horizontálny
TYPY VÝSTUPOV : [odstredivá spojka]
Od roku 2004 Honda vyrába dva modely mini 4-taktných motorov GX25 (25cc) a GX35 (35cc). Ako všestranné elektrické náradie poskytuje ľahké a kompaktné motory pre každodenné použitie v akejkoľvek kategórii. Fantastická technická dokonalosť motora je spôsobená vynikajúcim profesionálnym dizajnom, blokom motora s hydraulickými kľukovými hriadeľmi, elegantnou mechanikou na kanistroch, vysoko výkonným uchytením motora a mnohými technickými funkciami Honda. Motor je vybavený patentovaným originálnym konštrukčným prvkom, unikátnym systémom prevodovky (Honda RSPLS - Rotary Slinger Pumping Lubrication System - systém emulgácie tenkého oleja), ktorý umožňuje otáčanie prevodovky rýchlosťou 360° alebo v karburátore s nová zrýchlená spojka, keď motor začne bežať nasucho, jeho zapaľovanie je „tiché a rozmarné“ a strieľa.
Motor GX 25 je vynikajúcou voľbou pre kompaktné, ľahké aplikácie, ako sú rotačné kladivá, kultivátory a iné kompaktné aplikácie. Tento motor je perfektnou náhradou pre 2-taktné motory.
Som prvý na svete, ostatné len nasledujú
Vlastnosti motora:
Prvý 4-taktný motor na svete, ktorý je možné prevádzkovať v 360 ° rozsahu náklonu, pre použitie v akejkoľvek polohe. Unikátny systém mazania (Honda RSPLS – Rotary Slinger Pumping Lubrication System – tlakový systém mazania olejovou emulziou), ktorý zaisťuje mazanie motora v celom rozsahu náklonov 360 °.
Nízka hlučnosť
V porovnaní s poprednými svetovými výrobcami 2-taktných motorov, je 4-taktná Honda tichšia o 17% - 50%. Navyše vlnové spektrum hluku je posadené nižšie, bez vysokofrekvenčných výkyvov, toľko charakteristických pre 2-taktné motory. Pre užívateľov je preto zvuk motora Honda príjemnejší a znesiteľnejší už od samotného nastarovania. Zníženie hlučnosti motora za chodu, bolo u Hondy dosiahnuté ako použitím rozvodového systému OHC s rozvodovým remienkom znižujúcim mechanickú hlučnosť, tak aj použitím rozmerného a hlavne účinného tlmiča výfuku, redukujúceho hlučnosť výfuku a sofistikovaným systémom sania so zníženou hlučnosťou nasávaného vzduchu.
Jednoduché štartovanie a špičková akcelerácia
Konštrukčnou kombináciou extra ľahkého zotrvačníka motora a mechanickým dekompresným systémom bolo dosiahnuté podstatné zníženie úsilia, nutného pre zatiahnutie štartovacej šnúry, na iba 7,2 kg. To je bezkonkurenčne najnižšia hodnota, ktorá je o cca 45% nižšia, ako je tomu pri tradičných 2-taktoch. (S trochou zveličenia možno povedať, že s naštartovaním tohto motora nemá problém ani malé dieťa.) Karburátor motora je vybavený akceleračným palivovým čerpadlom, ktoré pri pridaní plynu okamžite motor „nakŕmi a nakopne“ jeho výkon. Použitie moderných a vysoko kvalitných materiálov a na mieru vyrobené komponenty a presná výroba zaisťujú dlhú životnosť a spoľahlivosť
Nízka spotreba paliva a oleja
S príchodom 4-taktných motorov Honda sa v danej kategórii motorov znížila spotreba paliva približne o 33% oproti porovnateľným 2-taktom popredných značiek. Navyše Mini 4-takty Honda GX25, GX 35, GX 50 sú opatrené väčšími palivovými nádržami ako výkonovo porovnateľné 2-taktné motory. Znížená spotreba spolu s objemnejšou palivovou nádržou poskytuje Honde cca 2x dlhšiu akčnú prevádzkovú dobu na jedno tankovanie.
Znížené prevádzkové náklady a jednoduchá údržba
Ako je všeobecne známe, pre 4-taktné motory nie je nutné pripravovať zmes benzínu s olejom. Ako palivo stačí iba čistý, automobilový benzín. Odporúčame pre naše motory meniť olejovú náplň každých 50 prevádzkových hodín. V priemere je tak spotreba oleja o 85% nižšia ako pri dvojtaktných motoroch as tým aj nižšie náklady na palivo a olej.
Spĺňa najprísnejšie emisné normy na svete
Naše 4-taktné motory preukázateľne produkujú o 85% nižšie množstvo oxidov dusíka (NOx) a uhľovodíkov (NHC) ako produkujú 2-taktné motory. Naše motory vďaka nízkym emisiám nemusia byť dodatočne vybavované katalyzátorom. Nie je preto nutné, na dosiahnutie maximálneho výkonu, výfuk motora dlhú dobu zahrievať, ako je to pri motoroch s katalyzátorom. Pri 4-taktoch Honda nedochádza k hromadeniu pevných častíc v tlmiči výfuku, ktoré spôsobujú často technické problémy a znižujú výkon motora.
Verzia motora GX 25 vybavená digitálnym CDI je špeciálne skonštruovaná ako pohonná jednotka pre minirotavátory.