300hp V6
Špičkový výkon
Teraz k dispozícii v prevedení so systémom alebo bez systému Steer by Wire. Úplne nový motor V6 s výkonom 300 k prináša prudké zrýchlenie a poriadnu dávku adrenalínu pri jazde maximálnou rýchlosťou v kombinácii so záväzkom spoločnosti Yamaha dodávať produkty, v ktorých sa technológia snúbi so štýlom, zvýšenou spoľahlivosťou a úžasným výkonom.
S motormi V6 s výkonom 300 k prichádza rad nových exkluzívnych funkcií spoločnosti Yamaha, vrátane digitálneho elektrického riadenia (DES), funkcie TotalTilt a výfukového systému zvyšujúceho ťah pri spätnej prevádzke (TERE), ktoré ešte viac zvyšujú úroveň parametrov týchto prémiových prívesných motorov.
Funkcie
Vstavané digitálne elektrické riadenie (DES) – motory vybavené systémom Steer by Wire (SBW)
Riadenie DES je teraz súčasťou motorov V6 s výkonom 300 k vybavených technológiou Steer by Wire. Riadenie Yamaha DES prináša čistý priestranný kýl. Neobsahuje žiadne čerpadlá, hadice, riadiace jednotky, nevyžaduje plnenie kvapalín a čistenie a nemá žiadne špeciálne odvzdušňovacie otvory ani hadice. Pri renováciách dokážu vaši technici osadiť riadenie DES výrazne rýchlejšie a jednoduchšie. Motory vybavené riadením DES umožňujú aj použitie nového voliteľného systému Helm Master EX, ktorý sa upevňuje skrutkami.
Voliteľné elektrické riadenie upevnené skrutkami na motory, ktoré nie sú vybavené systémom Steer by Wire (SBW)
Motory V6 s výkonom 300 k sú úplne kompatibilné s voliteľným digitálnym elektrickým riadením (DES) upevneným skrutkami alebo tradičnými hydraulickými systémami riadenia.
Funkcia TotalTilt™ s integrovaným obmedzením náklonu
Spoločnosť Yamaha ponúka exkluzívnu funkciu TotalTilt™, ktorá umožňuje úplné vyklopenie alebo sklopenie (až do kontaktu piestu náklonu) z ľubovoľnej polohy, stačí jednoducho stlačiť príslušné tlačidlo náklonu. V priebehu celého procesu znie výstražný zvukový signál, ktorý posádku upozorňuje, aby sa zdržiavala v bezpečnej vzdialenosti od prívesného motora, integrovaný obmedzovač náklonu pomáha predchádzať neúmyselnému poškodeniu.
Výfukový systém zvyšujúci ťah pri spätnej prevádzke (TERE)
Lepšie manévrovanie pri spätnej prevádzke a pri nízkych rýchlostiach – funkcia TERE udržiava bubliny z výfuku nad ventilačnou doskou a pri spätnej prevádzke a otáčkach do 2 500 ot./min aj mimo vrtule. Vrtuľa rozráža iba vodu bez bublín, vďaka čomu sa dosahuje vynikajúci spätný ťah a ovládateľnosť. Možnosť kombinácie s voliteľným digitálnym elektrickým riadením a joystickom Helm Master EX na ešte výraznejšie zlepšenie manévrovateľnosti – veľmi užitočné v dokoch a stiesnených priestoroch.
Elegantný, štíhly a ľahký dizajn
Motor prevzal veľa štýlových detailov od svojho veľkého brata – XTO, preto teraz obsahuje aj farebne zladenú spodnú jednotku, nové jednodielne horné puzdro s odliatkom vzduchového potrubia na odtok vody, novú spodnú kapotu, nový tvar plášťa a prémiové grafické prevedenie. Úchvatný nový vzhľad ladí s osvedčeným výkonom, ktorý možno začleniť do širšej škály špičkových lodí.
Vynikajúce upevnenie motora
Spodné upevnenie motora prevzaté z motora XTO je väčšie a mäkšie, čo zaistí menšie vibrácie a príjemnejšiu plavbu.
Nová a vylepšená spodná jednotka
Nový 4,2-litrový motor V6 s výkonom 300 k má novú a vylepšenú spodnú jednotku, ktorá obsahuje nové komponenty a konštrukčné prvky. Nový dizajn profilu ozubenia prevodovky zlepšil kontakt a znížil tlak na povrch. Zlepšila sa aj životnosť zmenou prietoku oleja vo vnútri spodného puzdra a ložísk prevodov.
Technická špecifikácia:
Typ motora |
4taktný, DOHC |
Zdvihový objem |
4169 cm3 |
Počet valcov/Konfigurace |
60° V6 |
Vrtanie x zdvih |
96,0 x 96,0 mm |
Výkon hnacej hriadele ve strednom pásme |
220,6 kW (300 k) pri 5500 ot./min |
Prevádzkový rozsah plného plynu |
5 000 – 6 000 ot./min |
Systém mazania |
zásoba oleja v klukovej skrini |
Zásobovanie palivom |
EFI |
Systém zdvíhania |
TCI |
Systém štartovania |
Elektrický |
Prevodový pomrr |
1.75 (21/12) |
Karburátory |
Vstrekovanie paliva |
Dodatočné vlastnosti:
Control |
Drive By Wire (DBW) |
Metoda Trim & Tilt |
Elektrické trimovanie a náklon |
Cievka / alternátor osvetlenia |
70 A (max.) (nabíjanie batérie: 55 A) |
Engine immobilizer |
YCOP optional |
Propeller |
Volitelný |
Counter Rotation Model |
Available |
Variable Trolling RPM |
With DN Gauges |
Shallow Water Drive |
Standard |
Tilt limitter |
Standard |
Dual Battery Charging System |
Volitelný |
Digital Network Gauge (6Y8/6YC) |
Volitelný |
Digital Network Gauge II (CL7) |
Volitelný |
Shift Dampener System (SDS) |
Volitelný |
Full tilt up angle |
70 |
Ovládanie plynu a riadenia |
Digital electronic remote control |
YCOP (Immobilizer) |
Applicable |
Poznámka |
Systém riadenia sa líši v závislosti od modelu. |
VYBRANÉ ŠPECIFIKÁCIE JEDNOTLIVÝCH MODELOV:
Model motora | Výkon HP | Výkon kW | Obsah cm3 | Počet ventilov | Noha cm | Kg | Štart | Riadenie | Zdvih | Rotácia vrtule | Ovládanie a radenie |
YAMAHA F300 XD | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 63,5 | 288 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | štandardná | DBW |
YAMAHA FL300 XD | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 63,5 | 288 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | opačná | DBW |
YAMAHA F300 UD | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 76,2 | 294 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | štandardná | DBW |
YAMAHA FL300 UD | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 76,2 | 294 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | opačná | DBW |
YAMAHA F300 ED | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 299 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | štandardná | DBW |
YAMAHA FL300 ED | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 299 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | opačná | DBW |
YAMAHA F300 XS | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 288 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | štandardná | SBW |
YAMAHA FL300 XS | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 288 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | opačná | SBW |
YAMAHA F300 US | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 294 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | štandardná | SBW |
YAMAHA FL300 US | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 294 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | opačná | SBW |
YAMAHA F300 ES | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 299 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | štandardná | SBW |
YAMAHA FL300 ES | 300 | 220,6 | 4169 | 6 | 88,9 | 299 | Elekt. | Diaľk. | El.Trim & Tilt | opačná | SBW |
Vysvetlivky skratek u motorov YAMAHA:
M- ručný štart
H- ručné ovládanie
E - elek. štart
W- ruč. a el. start a dialkové ovládanie
WH - ručný a el. štart a ručné ovládanie
D - ručné vyklapanie motora
P – el. vyklápanie motora
T- elekt. vyklápanie a naklápaniemotora
O- vstrekovanie oleja
S- dopor. výška zrkadla lodi 381mm
L- dopor. výška zrkadla lodi 508mm
X- dopor. výška zrkadla lodi 635mm
EFI - elektron. vstrekovanie paliva
HPDI – vysokotlakové priame vstrekovanie motora